Trening w domu? Da się! Tych rzeczy będziesz potrzebować

0
157
trening w domu
fot. Pexels.com

Chcesz zacząć prowadzić aktywny tryb życia, ale nie masz czasu na siłownię? Pandemia pokrzyżowała Twoje treningowe plany a forma na lato stanęła pod znakiem zapytania? Nic straconego! Zainwestuj w domowy sprzęt do ćwiczeń, dzięki któremu swobodnie zastąpisz intensywny trening w klubie Fitness!

Efektywny trening w domu? Tak, to możliwe!

W dobie ograniczeń związanych z koronawirusem coraz więcej osób decyduje się na aktywność fizyczną w domowym zaciszu. Taka alternatywa dla klasycznego treningu na siłowni może być jak najbardziej skuteczna. Ciężko jednak (zwłaszcza początkującym osobom) trenować wyłącznie z ciężarem własnego ciała, dlatego dobrym rozwiązaniem może być inwestycja w kilka akcesoriów, które bez problemu pomogą Ci w zbudowaniu wymarzonej sylwetki.

Na rynku dostępnych jest całe mnóstwo przedmiotów, ułatwiających zarówno trening aerobowy jak i siłowy. Nie musisz też dysponować gigantycznym budżetem, żeby to sobie zagwarantować. Na początek wystarczy dosłownie kilka przystępnych cenowo rzeczy.

Mata do ćwiczeń – fundament każdego treningu

Klasyczny domowy trening nie może się obejść bez brzuszków, pompek i rozciągania. Twarda i śliska podłoga nie tylko znacząco obniża komfort wykonywanych ćwiczeń, ale też utrudnia prawidłowy trening.

Inwestycja w matę do ćwiczeń będzie więc doskonałym pomysłem dla wszystkich początkujących osób. Dzięki niej dynamiczne ćwiczenia wykonywane w leżącej pozycji staną się znacznie przyjemniejsze. Trening na macie zredukuje tarcie ciała, zwiększy Twoją przyczepność i zagwarantuje pozycję zdrową dla kręgosłupa.

Na rynku istnieje mnóstwo modeli różniących się głównie jakością materiału. W mojej ocenie najlepsze są maty do jogi charakteryzujące się trwałością i odpowiednią miękkością. Niektóre modele mają nawet rozrysowane poszczególne ćwiczenia, dzięki czemu w trakcie ich wykonywania możesz sprawdzać, czy trenujesz prawidłowo.

Drążek – prosty montaż, niesamowity efekt

Ćwiczenia na drążku to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie masy mięśniowej i wzmocnienie rąk. Możesz się na nim podciągać wykorzystując tzw. nachwyt lub podchwyt, aby angażować inne partie mięśniowe. To też świetne rozwiązanie dla osób zmagających się z bólami kręgosłupa – wiszenie na drążku pozwala bowiem wzmocnić plecy i rozciągnąć spięte miejsca.

trening w domu
fot. Pexels.com

Na drążku możesz też w łatwy sposób wzmocnić brzuch. Podciąganie kolan wisząc na drążku to ćwiczenie angażujące zarówno mięsień prosty brzucha jak i mięśnie skośne brzucha. W ten sposób jednym prostym ćwiczeniem wzmacniasz całą sylwetkę. Cena drążka to około kilkudziesięciu złotych. Osoby początkujące powinny zainwestować w bandaże usztywniające nadgarstki, żeby zminimalizować ryzyko kontuzji.

Hantle – coś dla osób budujących masę mięśniową

Przy zakupie hantli musisz się liczyć z nieco większym wydatkiem. Jest to spowodowane faktem, że do poszczególnych ćwiczeń, będziesz potrzebować hantli o różnych ciężarze. Jest to jednak na tyle uniwersalny i wytrzymały sprzęt, że spokojnie wystarczy Ci na długie lata treningów.

Dzięki hantlom jesteś w stanie zrobić tak naprawdę cały trening siłowy angażując każdą partię mięśniową. Możesz je wyciskać po żołniersku tj. nad głowę, dzięki czemu wzmocnisz plecy i barki. Możesz je podnosić uchwytem młotkowym, wzmacniając bicepsy lub wyciskać zza głowy angażując triceps.

Bez problemu możesz też zaangażować mięśnie klatki piersiowej robiąc rozpiętki lub wyciskanie leżąc. Przy większym ciężarze nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozbudować łydki i pośladki, robiąc wykroki lub przysiady z hantlami.

Wybór odpowiedniego ciężaru jest zależny od stopnia zaawansowania osoby trenującej. Oczywiście, stopniowo warto zwiększać ciężar, aby maksymalizować efekty z treningu. No chyba, że zadowala Cię poziom Twojej tkanki mięśniowej i nie chcesz już więcej „rosnąć”.

trening w domu
fot. Pexels.com

Kup ławeczkę i sztangę, by skompletować swoją domową siłownię!

Na zakup ławeczki i sztangi mogą pozwolić sobie osoby dysponujące większą przestrzenią mieszkalną. Być może mieszkacie w przestronnym apartamencie z wieloma pokojami albo w domu rodzinnym z nieużywaną piwnicą? Jeśli tak, nie wahajcie się rozbudować swojej domowej siłowni o kolejne elementy.

Po co ławeczka? Ławeczka w połączeniu ze sztangą lub hantlami pozwoli Wam na komfortowe wyciskanie dużych ciężarów. Dzięki niej łatwiej Wam będzie zaangażować do pracy mięśnie klatki piersiowej i tricepsów. Wyciskanie samej sztangi oferuje tyle różnych wariantów, że bez problemu znajdziesz zadowalające Cię ćwiczenie.

Na ławce możesz też robić tzw. rozpiętki albo wiosłować, angażując mięśnie pleców. Z samą sztangą możesz też robić jedno z najlepszych ćwiczeń rozwijających całą sylwetkę, tj. martwy ciąg.

Nie zapomnij też o stosowaniu suplementów oraz rozciąganiu i masowaniu mięśni przed i po treningu. Do tego celu świetnie nadadzą się rollery do masażu oraz maty do akupresury.

Zadbaj również zdrowy kręgosłup i zainwestuj w biurowy fotel do 2000 zł, 1500 zł, 1000 zł lub 500 zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here